Dobili smo obavijest od HZZO-a o mogućnostima prekogranične razmjene zdravstvenih podataka i eRecepata. Na temelju spomenute mogućnosti pacijenti kojima je propisan lijek (eRecept) u Finskoj, moći će ga korištenjem NCP portala podići i u Hrvatskoj.
Hrvatska
se pridružuje elektroničkom sustavu razmjene zdravstvenih podataka (Health
Digital Service Infrastructure ili eHDSI) koji međusobno povezuje nacionalne
usluge e - Zdravlja kako bi omogućila prekograničnu elektroničku razmjenu
zdravstvenih podataka na siguran, učinkovit i interoperativan način te
osigurava kontinuitet njege za građane Europe neovisno o tome u kojoj se zemlji
nalaze. Usluge u eHDSI koje se postupno uvode u 22 zemlje EU do 2021. godine su
eRecept (ePrescription) uključujući elektroničko izdavanje lijeka
(eDispensation) i sažetak medicinskih podataka o pacijentu (Patient Summary). U
ovom trenutku, u sklopu eHDSI Finska omogućuje dohvat njihovih recepata u
inozemstvu, Estonija prihvaća eRecepte iz drugih europskih zemalja. Hrvatska
počevši od 17. lipnja prihvaća recepte propisane u Finskoj.
Ukratko
o procesu
Podaci
o receptu prenose se iz nacionalne infrastrukture zemlje prebivališta u
ljekarnu u Hrvatskoj preko nacionalnih kontaktnih točaka (NCP), ukoliko je
pacijent za to dao suglasnost u zemlji prebivališta. Originalna PDF verzija
recepta i prevedeni sadržaj elektroničkog recepta dostupan je ljekarnicima
putem NCP portala kojem pristupaju iz svojeg programskog rješenja za ljekarne
ili putem poveznice https://web.cezih.hr:443/web/p/ncpeh.
Pacijent
mora bit upoznat o postupanju s njegovim podacima (Patient Information Notice
ili PIN) stoga prije pristupa sadržaju recepta ljekarnik mora pacijentu pružiti
informacije o PIN-u na jeziku pacijenta (upućuje ga na web stranicu na kojoj su
objavljeni PIN) i pitati pacijenta dozvoljava li dohvat njegovih recepata. Ukoliko
je pacijent potvrdio ljekarniku pravo na pristup njegovim zdravstvenim
podacima, ljekarnik u NCP portalu evidentira izdavanje lijeka i time dostavlja
podatke o izdanom lijeku putem nacionalnih kontaktnih točaka prema nacionalnoj
infrastrukturi u zemlji prebivališta pacijenta.
Pacijent
plaća ukupni iznos traženog lijeka. Nakon toga, ima mogućnost zatražiti povrat
tog iznosa od svog osiguravatelja po povratku u zemlju prebivališta (zemlju u
kojoj je izdan recept). Povrat sredstava se može odobriti ili odbiti, ovisno o
nacionalnom sustavu zdravstvenog osiguranja.
U
prilogu dostavljamo detaljne upute za ljekarnike. Molimo proučite ih. Upute za izdavanje lijekova navedene su u poglavlju 2.10.3.
Na
web stranici HZZO-a dostupne su informacije o prekograničnim uslugama. Pročitajte ih ovdje.
U
slučaju potrebe za podrškom, kontaktirajte nas na mail helpdesk@hzzo.hr ili telefon + 385 72 11 22
33 (radno vrijeme od ponedjeljka do petka, od 7 do 20 sati i subotom od 7 do 15
sati).
Kako preuzeti eRecept ?
Prvo, u opciji programa:
Program->Korisne internet stranice
kliknite na Insert i dodajte stranicu:
https://web.cezih.hr:443/web/p/ncpeh
Poveznicu (link) na internetsku stranicu dodajete samo jednom.
Kada je stranica dodana, pristup eReceptima koji su propisani u Finskoj, izdajete tako da otvorite opciju programa:
Program->Korisne internet stranice
pozicionirate se na stranicu: https://web.cezih.hr:443/web/p/ncpeh i kliknete na ikonu F8 Otvori. Nakon što se otvori NCP Portal preuzmete propisane recepte.
Portal možete otvoriti, pogledati i preuzeti recepte samo ako ste prije toga prijavljeni na CEZIH.
Bitno je znati da pacijent plaća punu cijenu lijeka, a ljekarnjik je dužan izdati račun na ime i prezime pacijenta ( Opcija u blagajni: F4 Dod. opcije -> Izdavanje R1/R2 računa ).
Upute za rad s prekograničnim receptima možete pročitati ovdje