Sukladno zakonskoj odredbi, od 01.07. 2019. počinje obveza slanja elektroničkih računa za obveznike javne nabave.Ova obveza
primjenjuje se na sve ugovore za nabavu robe, radova i usluga koje sklapaju
naručitelji u smislu Zakona o javnoj nabavi (uključujući i jednostavnu nabavu
tj. nabavu do 200.000/500.000 kn).
Prema tome, svi
poduzetnici koji obveznicima javne nabave isporučuju robu, radove i/ili usluge
dužni su od 1. srpnja 2019. za svoje isporuke slati elektroničke račune.
Budući da nakon ovog datuma
naručitelji neće smjeti plaćati po računima koji nisu ispostavljeni u obliku
elektroničkog računa u skladu s EU normom, za implementaciju elektroničkih
računa jednako se moraju pripremiti kako naručitelji tako i poduzetnici koji s
njima posluju.
Da biste se pripremili za slanje eRačuna potrebno je:
- zatražiti i preuzeti certifikat za potpisivanje računa od FINA-e i
- izabrati informacijskog posrednika preko kojeg ćete slati račune ( editel, moj eRačun, FINA ...)
U programskom rješenju ESKULAP 2000 napravljen je dodatni modul za generiranje podataka računa u eFormi, kao eRačun, i slanje prema informacijskom posredniku. Informacijski posrednik će račun digitalno potpisati i poslati Vašem poslovnom partneru.
Ako za sada nemate poslovnih partnera kojima robu, lijekove i/ili usluge isporučujete putem javnog natječaja, a u vlasništvu su države, tada se ova uredba ne odnosi na Vašu ljekarnu.
Postupak generiranja računa ostaje kao i do sada, a postupak slanja eRačuna bit će opisan u novoj verziji programa koja će biti u zadnjem tjednu ovog mjeseca.
Računi za HZZO nisu obuhvaćeni ovom uredbom.