eRačuni - 14.06.2019



Sukladno zakonskoj odredbi,  od 01.07. 2019. počinje obveza slanja elektroničkih računa za obveznike javne nabave.Ova obveza primjenjuje se na sve ugovore za nabavu robe, radova i usluga koje sklapaju naručitelji u smislu Zakona o javnoj nabavi (uključujući i jednostavnu nabavu tj. nabavu do 200.000/500.000 kn).

Prema tome, svi poduzetnici koji obveznicima javne nabave isporučuju robu, radove i/ili usluge dužni su od 1. srpnja 2019. za svoje isporuke slati  elektroničke račune.

Budući da nakon ovog datuma naručitelji neće smjeti plaćati po računima koji nisu ispostavljeni u obliku elektroničkog računa u skladu s EU normom, za implementaciju elektroničkih računa jednako se moraju pripremiti kako naručitelji tako i poduzetnici koji s njima posluju.

Da biste se pripremili za slanje eRačuna potrebno je:

  • zatražiti i preuzeti certifikat za potpisivanje računa od FINA-e i
  • izabrati informacijskog posrednika preko kojeg ćete slati račune ( editel, moj eRačun, FINA  ...)

U programskom rješenju ESKULAP 2000 napravljen je dodatni modul za generiranje podataka računa u eFormi, kao eRačun, i slanje prema informacijskom posredniku. Informacijski posrednik će račun digitalno potpisati i poslati Vašem poslovnom partneru.

Ako za sada nemate poslovnih partnera kojima robu, lijekove i/ili usluge isporučujete putem javnog natječaja, a u vlasništvu su države, tada se ova uredba ne odnosi na Vašu ljekarnu.

Postupak generiranja računa ostaje kao i do sada, a postupak slanja eRačuna bit će opisan u novoj verziji programa koja će biti u zadnjem tjednu ovog mjeseca.

Računi za HZZO nisu obuhvaćeni ovom uredbom.