Unos odobrenja i povrat recepata iz prošle godine - 11.01.2013



Unos odobrenja iz prošle godine za artikle kojima je promijenjen tarifni broj sa 0 % PDV-a, na 5 % PDV-a, radite na sljedeći način:

Kada ste u unosu primke (odobrenja) i nalazite se na polju cijene, kliknite na ikonu F4 Prom.T.br. Otvorit će se prozor za unos tarifnog broja. Unesite oznaku za tarifu s 0 % PDV-a i napravite novu kalkulaciju. Program će kod knjiženja primke vidjeti da je tarifni broj neaktivan i nakon knjiženja primke (odobrenja) artiklu vratiti aktivni tarifni broj s 5 % PDV-a.

Bitno je da znati da će program vratiti tarifni broj samo u slučaju da je T0 neaktivan. Je li T0 neaktivan možete provjeriti u opciji:

   Matični podaci->Tarifni brojevi 

U koloni Aktivan ne smije biti kvačica.

 

Povrat recepata iz prošle godine.

U slučaju povrata recepata iz prošle godine morate prvo otići u arhivu podataka:

   Sistem->Pregled podataka iz arhive

Kada ste u arhivi podataka, u opciji:

   Dokumenti->Fakture - fondu HZZO

pozicionirate se na fakturu iz koje su vraćeni recepti, kliknete na F8 Pregled Rp. Nakon toga prikazat će se svi recepti. 

Označite recepte koji su vraćeni (recepte označavate razmaknicom) i kliknete na Delete Storno. Program će nakon toga, stornirati fakturu iz prošle godine i napraviti fakturu od preostalih recepata, a obrisane recepte vratiti u nefakturirane. Budući da je prošla godina zaključena, storno fakture, nova faktura od preostalih recepata i nefakturirani recepti bit će u tekućoj (ovoj) godini, što znači da za ispravak recepata i njihovo ponovno fakturiranje, morate izaći iz arhive.

Iz arhive podataka se izlazi pokretanjem opcije:

   Sistem->Izlaz iz arhive podataka

Budući da je od 01.01.2013. promijenjena stopa poreza sa 0 % na 5 % PDV-a, a recepti su obrađeni sa stopom od 0 % PDV-a, zači da bi se svi vraćeni recepti morali, obrisati i ponovno obraditi s novom stopom. Ako recept stornirate, tada postoji opasnost da mu je istekao rok i njegovim vraćanjem na CEZIH više ga ne biste mogli dohvatiti i obraditi.

Stoga recepte nemojte stornirati, već radite promjenu na sljedeći način:

Uđite u promjenu podataka recepta i promijenite naziv artikla, Promjenom naziva artikla, program će na recept staviti novi artikl s novim uvjetima. Nakon toga ponovno uđite u promjenu podataka recepta i vratite ispravni naziv artikla, nakon čega će se recept obraditi s novim podacima, odnosno sa stopom PDV-a od 5 %. Opisani postupak je potreban radi toga što od 01.01.2013. ne možete izdavati račune sa 0 % PDV-a.

Povrat doznaka iz prošle godine.

Kao i kod povrata recepata i kod povrata doznaka (faktura za doznake) iz prošle godine, morate ući u arhivu podataka. Za razliku od faktura za recepte, gdje stornirate  pojedinačne recepte, kod doznaka stornirate fakturu (svaka dozanaka je ujedno i faktura). Kao i kod recepata, storno fakture će se prikazati u tekućoj godini, a doznaka će se vratiti u nefakturirane doznake. Kada je doznaka u nefakturiranima tada je možete obrisati i ponovno obraditi na istoj blagajni. Bitno je znati da kod ispravka doznake iz prošle godine morate napraviti na blagajni storno doznake i nakon toga napraviti ponovni unos.

 

Primjetili smo da neke ljekarne još nisu učitale novu listu pomagala, koja se primjenjuje od 01.01.2013. te još jednom podsjećamo da to napravite čim prije.