Dostupna je nova verzija programa ESKULAP 2000 Verzija 2.9.7
U novoj verziji dodano je:
- fiskalni modul i
- promjena nulte stope PDV-a
Fiskalni modul
Fiskalni modul omogućava fiskalizaciju izdanih računa na naplatnim uređajima-blagajnama. Prema Zakonu, svi srednji i veliki poduzetnici obvezni su, od 01.01.2013., fiskalizirati svaki izdani račun na blagajnama. Da bi se računi uredno fiskalizirali, morate imati:
- uredno učitan certifikat od FINA-e,
- registriran poslovni prostor (upisati odgovarajuće podatke o ljekarni) i
- odrediti datum od kojeg ulazite u sustav fiskalizacije.
Postupak unosa podataka za ispravan rad fiskalnog modula:
Bitno je znati da, ako ste obveznik koji s fiskalizacijom započinje od 01.01.2013., unos podataka za ispravan rad fiskalnog modula morate proći do 30.12.2012.
Unos podataka radi se na jednom radnom mjestu (bilo kojem) unutar jedne ljekarničke jedinice, pokretanjem opcije:
Postavke->Fiskalizacija...
Provjera certifikata:
Sve ljekarne koje imaju centralni sustav ( sustav za centralno upravljanje šiframa ) certifikat je dovoljno učitati u centralnu bazu, a programsko rješenje će automatikom certifikat distribuirati na svaku blagajnu unutar ljekarničke ustanove.
Nakon što pokrenete opciju Postavke->Fiskalizacija... otvora se prozor koji prikazuje status certifikata (slika dolje).

Ako se pojavi tekst (kao na slici) Podaci o certifikatu su učitani kliknite na Registracija poslovnog prostora
Nakon što se kliknuli na registraciju poslovnog prostora otvorit će se prozor za unos podataka (slika dolje):

Unesite tražene podatke.
OIB je OIB vaše ustanove
Oznaka poslovnog prostoja je broj ljekarničke jedinice u sustavu (filijala),
Radno vrijeme, upišite radno vrijeme
Datum početka primjene podataka za poslovni prostor, mora biti manji ili jednak datumu početka fiskalizacije
Ulica, Kućni broj,Kućni broj dodatak (ukoliko postoji), Broj pošte, Naselje i Općina, upišete za Vašu ljekarničku jedinicu
i kliklinte na Registriraj u CIS-u
Kada ste unijeli podatke o certifikatu i registrirali poslovni prostor u CIS-u, trebate unijeti datum početka fiskalizacije, odnosno datum od kojeg će se računi fiskalizirati, kliknite na Početak fiskalizacije i kada se otvori prozor (slika dolje) upišite (potvrdite) datum početka fiskalizacije.Ukoliko bude dostupan produkcijski server CIS-a prije 01.01.2013 to ćemo i objaviti na našim internet stranicama, tada je moguće upisati i datum fiskalizacije manji od 01.01.2013 ukoliko želite koji dan prije nove godine "isprobati" fiskalni modul.

i kliknite na Zapamti
Za razliku od registracije poslovnog prostora koja se radi jednom za cijelu ljekarnu, provjeru preduvjeta (klikom na istoimeni gumb na gornjoj slici) je poželjno napraviti na svim radnim stanicama
(blagajnama) na kojima će se izdavati računi, ukoliko želimo bili sigurni da će
svaka radna stanica zaista moći fiskalizirati izdane račune. Korak provjere preduvjeta nije nužan, ali je koristan.
Nakon što ste uspješno prošli učitavanje certifikata, registrirali poslovni prostor u CIS-u i odredili (upisali) datum početka fiskalizacije, potrebno je u opciji:
Matični podaci->Odgovorne osobe
upisati OIB svake odgovorne osobe koja će izdavati račune (raditi na blagajni). OIB se unosi tako da se pozicionirate na podatke odgovorne osobe, kliknete na Enter Promijeni i u polje OIB upišete OIB odgovorne osobe (slika dolje):

Upisom OIB-a svih odgovornih osoba završen je postupak aktiviranja fiskalnog modula i program će na upisani datum početka fiskalizacije započeti s fiskalizacijom računa.
Kako prepoznati fiskalni od nefiskalnog računa:
Da se računi uredno fiskaliziraju prepoznat ćete po novom obliku ispisa računa. Svaki fiskalni račun će na ispisu sadržavati podatke JIR (Jedinstveni Identifikator Računa), Zaštitni kod i ŠIfru odgovorne osobe koja je račun izdala, a broj računa će biti ispisan po formatu: broj računa-broj poslovnog prostora (ljekarne)-broj blagajne na kojoj je račun izdan. Prema navedenom, prvi račun koji se izda u novoj godini na blagajni 1, nosit će oznaku: 1-01-1 (pretpostavimo da se radi o poslovnoj jedinici 01).
Ukidanje nulte stope PDV-a
Od 01.01.2013. ukida se nulta stopa i uvodi nova stopa PDV-a od 5 %. To znači da se svi artikli koji su u tarifi s 0 % PDV-a moraju prebaciti u tarifni broj s 5 % PDV-a. Budući da je početak primjene nove stope od 01.01.2013. postupak promjene tarife (stope PDV-a) integriran je postupak prijelaza u novu godinu.
Nakon što prođe postupak prijelaza u novu godinu, program će otvoriti prozor u kojem traži da potvrdite promjenu stope PDV-a svim artiklima koji su u nultoj stopi. Nakon što potvrdite da želite promjenu, otvorit će se prozor u kojem ćete odrediti hoće li se mijenjati cijene ili će ostati trenutno važeće, program će svim artiklima iz nulte stope promijeniti tarifni broj u tarifu s 5 % PDV-a i generirati zapisnik o promjeni cijena.
Ljekarnama koje rade u sustavu s centralnim upravljanjem šiframa, promjena stope PDV-a će biti napravljena u centrali i na početnu novog radnog dana u novoj godini, program će promjene stope učitati iz centralne baze i postaviti upit o promjeni cijena. Nakon što potvrdite promjenu, program će generirati zapisnik o promjenama cijena, odnosno stope PDV-a.