Dostupna je nova verzija programa ESKULAP 2000 Verzija 2.7.6 koja sadrži sve promjene i dopune koje se odnose na početak pune produkcije sustava elektroničkih recepata i za koje smo do danas dobili upute o postupanju. Nova verzija sadrži:
- izdvanje lijekova temeljem povijesti bolesti (preko Help Desk službe HZZO-a),
- obradu recepata Ozljede na radu i Profesionalna oboljenja (sada već bivši HZZO ZZR) i
- odvojeno fakturiranje elektroničkih i "papirnatih" recepata.
Novu verziju svakako učitajte i aktivirajte, jer ćete aktiviranjem nove verzije aktivirati i novu licencu za rad sa sustavom elektroničkih recepata.
Novu verziju možete učitati i aktivirati prije ili poslije napravljenog prijelaza u novu godinu, svejedno je.
Početak pune produkcije sustava elektroničkih recepata započinje 01.01.2011. u županijama: Međimurska i Ličko-senjska. Međutim, ako pacijent iz navedenih županija dođe u bilo koju ljekarnu izvan navedenih županija, lijekovi mu se moraju izdati korištenjem sustava elektroničkih recepata (CEZIH-a).
Lijekovi:
- opojne droge i psihotropne tvari,
- u djelatnosti hitne medicine,
- u slučaju kućnih posjeta,
- pri liječenju priznatih ozljeda na radu ili profesionalnih bolesti,
- inozemni pacijenti koje nisu osigurane osobe Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje
- u izvanrednim uvjetima rada u ordinacijama primarne zdravstvene zaštite kod nestanka struje i nemogućnosti uspostave veze prema centralnom sustavu i problema na strani centralnog sustava
će se i dalje propisivati na važeće tiskanice (crvene i plave) i obrađivat će se na dosadašnji način.
Izdavanje lijekova temeljem dokumenta "Povijest bolesti":
Početak pune produkcije sustava elektroničkih recepata ujedno znači i prestanak izdavanja lijekova putem standardnih (crvene i plave) blanketa (osim u gore navedenim slučajevima). Liječnik će umjesto standardne tiskanice recepta pacijentima štampati obrazac "Povijest bolesti".
Povijest bolesti sadrži podatke o pacijentu, propisanim lijekovima, MKB šifri i šifri oslobađanja od sudjelovanja. U slučaju kada CEZIH (središnji sustav) nije dostupan ljekarnik je obvezan pomoću Help Desk službe HZZO-a i "Povijesti bolesti" izdati pacijentu propisane lijekove.
Postupak izdavanja lijekova (izvanredna situacija) je sljedeći:
1. Dok ste u radu na blagajni, kliknite na ikonu Help desk (slika dolje). Ikona
će promijeniti boju u crvenu, što znači da ste u načinu izdavanja lijekova
putem Help Desk-a.

2. Nazovite Help Desk službu HZZO-a
3. Pročitajte djelatniku Help desk-a podatke s "Povijesti bolesti"
4. Kada ste pročitali podatke o kojem se pacijentu radi, upisujete podatke o
lijeku i količini (slika dolje):

što je potpuno isto kao da upisujete izdavanje lijeka sa standardne
blankete.
Nakon što ste upisali podatke o lijeku i količini otvara se ekran za upis
dodatnih podataka (slika dolje).

Osim standardnih podataka, morate unijeti i dodatne podatke za Očevidnik e-Recepata izdanih u izvanrednim situacijama.
5. Kada ste izdali sve lijekove ponovno kliknite na ikonu Help Desk, čime se
vraćete u standardni način rada (CEZIH i papirnati recepti)
Za sve lijekove koji su izdani temeljem "Povijesti bolesti" i pomoći Help Desk-a HZZO mora se voditi Očevidnik o izdavanju lijekova u izvanrednim situacijama. Očevidnik se nalazi u opciji:
Dokumenti->Očevidnik e-Recepata
Očevidnik se ispisuje klikom na ikonu Alt F6.
Svi lijekovi koji se izdaju temeljem "Povijesti bolesti" i Help desk-a i upisani su u Očevidnik, moraju se nakon što CEZIH postane dostupan poslati na realizaciju.
Recepti iz Očevidnika e-Recepata se šalju na realizaciju na sljedeći način:
1. Dok ste u radu na blagajni kliknite na ikonu F6 Recepti
2. Izaberite Realizacije e-Recepata iz očevidnika
Nakon toga otvorit će se popis svih lijekova koji su izdani na
temelju "Povijesti bolesti" i pomoću Help desk-a, a koji nisu poslani na
realizaciju
3. Kliknite na ikonu Pošalji realiz. (slika)

čime će se pokrenuti procedura slanja realizacije receata na CEZIH. Nakon
što je realizacija uspješno prošla recept se miče iz Očevidnika.
Ponovljivi recepti:
Svi lijekovi koji su na ponovljivim receptima i čija je prva realizacija bila na temelju standardne tiskanice moraju se izdavati preko potvrde o preuzimanju ponovljivog recepta. Ne smije se koristiti sustav elektroničkih recepata. To znači, da ako upisom matičnog broja sa CEZIH-a dobijete podatke o ponovljivim receptima a već ste izdali neku realizaciju temeljem tiskanice ili potvrde, recept ne preuzimate sa CEZIH-a, već ga izdajete preko potvrde.
Isto tako, do daljnjega, ne preuzimate ponovljive recepte sa CEZIH-a koji nisu izdavani u Vašoj ljekarni. Pacijent će po lijekove koji su na povoljivim receptima i dalje odlaziti u istu ljekarnu.
Obrada recepata "Ozljede na radu i Profesionalna oboljenja"
Budući da se služba HZZO ZZR "gasi" od 01.01.2011. i vraća u HZZO, recepte (lijekove) koji su propisani temeljem ozljeda na radu i profesionalnih oboljenja ćete izdavati putem standardnih tiskanica (crvene i plave), na način da ćete u polje Članak ZZO izabrati: OR ili PB (kao na slici dolje).

Pacijent u ovom slučaju ne plaća sudjelovanje (15,00 kn) ali plaća doplatu (ako je crveni recept).
Šifra oslobađanja od sudjelovanja je "55", osim u slučaju osobe mlađe od 18 godina kada je šifra oslobađanja od sudjelovanja "70".
Recepti za ozljede na radi i profesionalna oboljenja fakturiraju se odvojeno.
Do 15.01.2011. vrijede i stari, "zeleni" recepti i oni se obrađuju i fakturiraju na način kao i do sada.
Nakon 15.01.2011. više ne vrijede "zelene" tiskanice (recepti).
Službenu obavijest možete pročitati na
http://www.cezih.hr/cezih_datoteke/glavna/20101230_Naputak_HZZOZZR.pdf
Fakturiranje elektroničkih i "papirnatih" recepata
Elektronički i papirnati recepti fakturiraju se odvojeno. Program će sam odvojiti elektroničke i papirnate recepte (kao na slici).

Daljnji tijek fakturiranja, snimanja podataka na disketu i ispis faktura ostaje isti.